Comarch ERP XT – zarządzanie małą firmą nie musi być trudne i uciążliwe! - 1 2024

Comarch ERP XT – zarządzanie małą firmą nie musi być trudne i uciążliwe!

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest wyczerpujące zarówno emocjonalnie, jak i umysłowo. A wcale takie być nie musi, wystarczy skorzystać z jednego z dostępnych na rynku narzędzi informatycznych do zarządzania firmą. Comarch ERP XT oferuje wiele udogodnień przedsiębiorcom, nie tylko w zakresie wystawiania faktur. Pozwala zaoszczędzić czas, ale także poprawić efektywność.

Comarch ERP XT

Comarch ERP XT to nowoczesny program do zarządzania małą firmą integrujący i automatyzujący kluczowe procesy związane z prowadzeniem biznesu. Program przeznaczony jest dla małych i średnich firm. Jest w pełni intuicyjny, a jego obsługa nie nastręcza problemów nawet człowiekowi bez specjalistycznej wiedzy ekonomicznej. Poradzi sobie właściwie każdy, kto ma obycie z komputerem i Internetem. Dzięki aplikacji mobilnej i polskiej chmurze Comarch, przedsiębiorcy mogą nie tylko mieć wgląd w sprawy firmy, ale także zarządzać nią z każdego miejsca na świecie. Program umożliwia wystawianie faktur przez Internet, a to istotne, ponieważ faktura online powoli staje się standardem.

System obejmuje takie obszary, jak:

  • Uproszczona i pełna księgowość – możliwość prowadzenia księgowości w formie ryczałtu, księgi podatkowej lub handlowej. Można to robić samodzielnie albo we współpracy z biurem rachunkowym. To najprostszy sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym. Program pozwala na ewidencję przychodów, rejestry VAT, ewidencję wynagrodzeń środków trwałych oraz wyposażenia. Pliki JPK_V7 są automatycznie wysyłane do Urzędu Skarbowego.                                                                                                                                                            .
  • Księga handlowa – program umożliwia prowadzenie pełnej księgowości w oparciu o Ustawę o rachunkowości. Użytkownicy mogą łatwo skonfigurować okresy obrachunkowe i plany kont. Możliwość automatycznego księgowania przy pomocy zdefiniowanych schematów księgowych pozwala zaoszczędzić czas.                                                                                                                                                                     .
  • Fakturowanie – zintegrowana z systemem mobilna apka umożliwia wystawianie faktur z dowolnego miejsca i o każdej porze. Faktura online powoli staje się standardem, to bardzo wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorców wykonujących usługi w terenie. Dzięki automatyzacji szeregu operacji w tym zakresie wystawienie jednej faktury trwa zaledwie 10 sekund. Jest to naprawdę proste, wystarczy dodać nazwy produktów lub usług oraz ich ceny netto lub brutto. Potem wskazać numer NIP kontrahenta, a reszta danych zostanie automatycznie pobrana z bazy GUS. Następnie pozostaje już tylko wysłanie faktury do kontrahenta prosto z aplikacji na jego adres e-mail.                                                                                                                                                                                                                                                                       
  • Sprzedaż w Internecie – program umożliwia sprzedaż pod własnym szyldem lub na największych platformach aukcyjnych. Aplikacja daje możliwość stworzenia profesjonalnego, zindywidualizowanego sklepu internetowego.                                                                                            .
  • Obsługa magazynu – możliwość nadzorowania stanów magazynowych, przeprowadzania inwentaryzacji czy spisu z natury. Aplikacja obsługuje kody EAN. Szereg procesów w zakresie obsługi magazynu jest w pełni zautomatyzowana, na przykład system sam zablokuje sprzedaż towarów, które aktualnie są niedostępne w magazynie.                                                                                                                                     .
  • Raporty i analizy – dzięki dostępowi do kompleksowych danych finansowych, prezentowanych w formie tabel i wykresów, przedsiębiorcy mogą podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i  inwestycyjne. Aplikacja Business Intelligence pozwala na bieżąco analizować trendy sprzedaży, zarządzać należnościami, czy kontrolować rentowność. A co najważniejsze, generowanie raportów jest bardzo proste, poradzi sobie każdy, kto miał styczność z obsługą komputera. Raporty tworzy się metodą „przeciągnij i upuść”.                                   .                                                                                                                                                              .
  • Wprowadzanie dokumentów kosztowych do systemu za pomocą technologii OCR – wystarczy wybrać plik – skan (JPG) lub zrobić zdjęcie, a resztę zrobi za nas aplikacja, która wyposażona w sztuczną inteligencję sama przypisze odpowiednie kwoty do rejestru VAT, rozpozna NIP dostawcy, daty, numer rachunku bankowego itp.                                                                                                                         .
  • Apfino – to platforma internetowa stworzona przez Comarch, która umożliwia bezpieczne zarządzanie finansami firmy. Platforma oferuje takie usługi jak factoring czy windykacja. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić czas i utrzymać płynność finansową firmy.                                                                                                                                                                                                                                                     .
  • POS (Point Of Sales) – to nowoczesna aplikacja do obsługi sprzedaży, transakcji i Klientów. Dzięki wielu funkcjom ułatwiającym sprzedaż (podpowiedzi najpopularniejszych towarów, sugestie towarów powiązanych z akurat kasowanym, automatyczne naliczanie rabatów, obsługa wielu metod płatności, inteligentne podpowiedzi wydawania reszty itp.), sprzedawcy mogą znacznie zwiększyć efektywność sprzedaży.                                                                                                                                                                                                                                                   .
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) – możliwość ewidencjonowania danych pracownika do PPK, oraz wyliczania składek PPK w wypłatach pracowników. Ta funkcja umożliwia sprawną wymianę danych z wybranymi instytucjami finansowymi oraz wykonanie zbiorczego przelewu PPK do instytucji finansowej.                                                                                                                                                                                                                                                   .
  • Comarch Shipping – dzięki tej usłudze można zautomatyzować procesy związane z nadawaniem przesyłek bezpośrednio z dokumentów stworzonych w systemie Comarch ERP XT. Dodatkowo istnieje także opcja drukowania listów przewozowych, protokołów odbioru, a także zleceń odbioru przesyłek od kuriera.

Podsumowanie

Comarch ERP XT to idealny program dla małej firmy pozwalający kompleksowo zarządzać procesami w firmie. Twórcy pomyśleli o wszystkim, większość procesów odbywa się automatycznie, dzięki czemu prowadzenie biznesu staje się mniej obciążające emocjonalnie i umysłowo. Wejdź na https://www.erpxt.pl/ i zakup oprogramowanie!